A Processing API egyik különlegessége a mód ahogy a fájlokat kezeli. A loadImage() és a loadStrings() függvények a data mappából keresik ki a fájlokat, ami az adott sketch mappájának egyik alkönyvtára. Példa:
A loadString() függvény egy szöveg (txt) fájlt olvas be egy Sting tartalmú tömbbe.
A loadImage() függvény egy képet olvas be PImage nevű tárolóba.
Példák:
String[] lines = loadStrings("something.txt");
PImage image = loadImage("picture.jpg");
Adat típusok és osztályok: Mindkét változónak van egy adat típusa, az egyiknek String, a másiknak PImage.
A data mappába a következő módon adhatsz fájlt: Sketch → Add File, vagy húzd rá a fájlt egérrel a Processing programozó ablakára, így autómatikusan létrehozza a data mappát és beleteszi a fájlt. Sketch → Show Sketch Folder menüből leellenőrizheted hogy tényleg ott van-e.
Könyvtárak
library: Speciális feladatok elvégzésére készített kódok gyűjteménye, amik alapvetően nem részei a Processing API magjának. Ezeket innen tudod letölteni http://processing.org/reference/libraries/
Egy példa: PDF Export könyvtár: Ez a könyvtár lehetővé teszi hogy a geometrikus formákat pdf képbe mentsük ki vektrosan, így tetszőleges méretre nagyítható lesz a képünk minőségromlás nélkül.
Első lépésben importálni kell a könyvtárakat a sketchbe:
Sketch → Import Library → pdf ez után a következő kód jelenik meg:
import processing.pdf.*;
Az import parancsot felimeri a program és amikor app-ot exportálunk ki akkor a könyvtárat is beleteszi.
A következő paranccsal tudjuk kimenteni a pdf-et, ami a rajzoló függvényeket tartalmazza (line, ellipse, stb.):
beginRecord(PDF, "lines.pdf");
Egyéb könyvtárak alkalmasak kamera kép beolvasásása, MIDI vagy OSC jel küldésére és fogadására, 3D-s kamera vezérlésére és MySQL adatbázis elérésére.
forrás: